Mateusz „Banan” Banaszkiewicz artysta kabaretowy znany doskonale z Kabaretu Młodych Panów zadawał na ulicach Rybnika proste pytanie: „Gdzie na browar, rybniczanie?”. I pomimo że sonda była realizowana w bezpośrednim sąsiedztwie dawnego browaru, niewielu rybniczan potrafiło wskazać jego lokalizację. Niewielu z nich pamiętało, że w mieście był kiedyś browar.
Majowy początek kampanii w mediach społecznościowych centrum handlowego i samego Mateusza Banaszkiewicza został wsparty nośnikami outdoorowymi z hasłem GDZIE NA BROWAR #RYBNICZANIE, które nie zdradzały kto za nią stoi i czego tak naprawdę dotyczy. Dopiero w drugiej połowie miesiąca Focus Park odkrył karty nowymi kreacjami reklamowymi z jasnym przekazem – „Focus Park stawia na browar – Odkryj na nowo miejsce z historią” i szczupakiem jako głównym bohaterem. Dlaczego akurat szczupak? To ta ryba jest w herbie miasta Rybnika i kojarzy się z jego nazwą.
Komiksowy projekt kreacji sprawił, że była ona czytelna dla odbiorców i w sposób jednoznaczny kojarzyła Focus Park z Rybnikiem, w którym centrum handlowe od 2007 roku funkcjonuje a także z browarem, który przez ponad 100 lat działał w miejscu, w którym dziś znajduje się Focus Park.
Jego historię chcemy odkryć na nowo…